Спецыяльнасць |
6-05-0113-02 Філалагічная адукацыя Беларуская мова і літаратура. Замежная мова (англійская)) |
Месца дысцыпліны ў структурнай схеме адукацыйнай праграмы |
Кампанент установы вышэйшай адукацыі. Модуль «Гісторыя беларускай літаратуры— 1» |
Семестр вывучэння | 2 семестр |
Працаёмкасць у заліковых адзінках | 3 заліковыя адзінкі |
Колькасць акадэмічных гадзін | 100 акадэмічных гадзін (60 аўдыторных гадзін, 40 гадзін самастойная праца) |
Форма прамежкавай атэстацыі | 2 семестр – экзамен |
Фарміруемыя кампетэнцыі | БПК-13. Характарызаваць асноўныя этапы станаўлення і развіцця беларускай літаратуры ХІ–ХVІІІ стагоддзяў у аспекце родавай і відавай прыналежнасці мастацкіх твораў, асаблівасцей іх паэтычнай і стылістычнай арганізацыі. |
Вынікі навучання | Ведаць: шляхі і галоўныя этапы развіцця сусветнай і нацыянальнай літаратуры (XVIІ-XVIІІ стагоддзяў); узаемасувязь светапогляду і творчасці пісьменніка, асаблівасці яго стылю ці творчай манеры; канкрэтна-гістарычнае, сучасныя ацэнкі мастацкіх з’яў папярэдніх эпох; праблематыку, ідэйны змест твораў, асаблівасці кампазіцыі, вобразна-выяўленчыя сродкі; герояў твораў, іх светапоглядныя пазіцыі, найбольш важныя звесткі пра жыццёвы і творчы шлях пісьменніка. Умець: аналізаваць літаратурны твор; каменціраваць тэксты твораў, характарызуючы іх з культуралагічнага, гісторыка-бытавога, літаратуразнаўчага і іншых аспектаў; працаваць з навукова-крытычнай і даведачнай літаратурай. Валодаць: адпаведным паняційным і тэрміналагічным апаратам; навыкамі розных спосабаў аналізу літаратурнага твора; сучаснай метадалогіяй і методыкай літаратуразнаўчых даследаванняў. |
Прэрэквізіты | Вучэбныя дысцыпліны «Гісторыя беларускай літаратуры XІ—XVІ стагоддзяў», «Уводзіны ў літаратуразнаўства». |
Кароткі змест вучэбнай дысцыпліны | Літаратура перыяду Барока (канец ХVІ 30-я гады ХVІІІ ст.); літаратура ранняга Барока (канец ХVІ – 80-я гады ХVІІ ст.); палемічная літаратура перыяду Контррэфармацыі; літаратура позняга Барока (канец ХVІІ – 30-я гады ХVІІІ ст.); літаратура эпохі Асветніцтва (1740-я гады – канец ХVІІІ ст.) |
Academic discipline
"History of Belarusian literature of the XVII-XVIII centuries"
Specialization |
1-02 03 03 The Belarusian language and literature. Foreign language (English) |
The place of the discipline in the structural scheme of the educational program |
A component of a higher education institution. Module "History of Belarusian Literature-1" |
Semester of study |
2 semester |
Labor intensity in credit units |
3 credits |
Number of academic hours |
100 academic hours (60 classroom hours, 40 hours of independent work) |
Form of intermediate certification |
2 semester – examination |
Competences formed |
BPC-11. To characterize the main stages of the formation and development of Belarusian literature of the XI-XVII centuries in the aspect of the generic and specific affiliation of artistic works, the peculiarities of their poetic and stylistic organization. |
Learning outcomes |
To know: the ways and main stages of the development of world and national literature (XVII-XVIII centuries); the relationship of the writer's worldview and creativity, the peculiarities of his style or creative manner; concrete historical, modern assessments of artistic phenomena of previous eras; problems, ideological content of works, features of composition, figurative means; heroes of works, their ideological positions, the most important information about the life and creative path of the writer. Be able to: analyze a literary work; comment on the texts of works, characterizing them from cultural, historical, literary and other aspects; work with scientific-critical and reference literature. Possess: the appropriate conceptual and terminological apparatus; skills of various methods of analyzing a literary work; modern methodology and methodology of literary studies. |
Prerequisites |
Academic disciplines "History of Belarusian literature of the XI-XVI centuries", "Introduction to literary studies". |
Summary of the academic discipline |
Literature of the Baroque period (late XVII-30s of the XVII century); early Baroque literature (late XVI-80s of the XVII century); polemical literature of the Counter-Reformation period; late Baroque literature (late XVII-30s of the XVII century); literature of the Enlightenment (1740s-late XVIII v.) |