Спецыяльнасць |
1-02 06 04 Абслуговая праца і выяўленчае мастацтва | 1-01 01 01 Дашкольная адукацыя | 1-01 02 01 Пачатковая адукацыя | 1-02 03 08 Замежная мова (англійская) |
6-05-0115-01 Адукцыя ў галіне фізічнай культуры |
6-05-1012-04 Арганізацыя і кіраванне фізічнай культурай, спортам і турызмам |
1-36 01 01 Тэхналогія машынабудавання | 1-40 05 01 Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (па напрамках) | 1-28 01 02 Электронны маркетынг |
Месца дысцыпліны ў структурнай схеме адукацыйнай праграмы |
Дадатковыя віды навучання | Кампанент установы вышэйшай адукацыі | Дзяржаўны кампанент, «Лінгвістычны модуль» |
Дадатковыя віды навучання. |
Дзяржаўны кампанент | ||||
Семестр вывучэння | 3 семестр | 4 семестр | 3 семестр | 1 семестр | 1 семестр | 1 семестр | 1 семестр | 3 семестр | |
Працаёмкасць у заліковых адзінках
|
— | 4 заліковыя адзінкі | 2.5 заліковыя адзінкі | 3 заліковыя адзінкі | — | 2 заліковыя адзінкі | 3 заліковыя адзінкі | ||
Колькасць акадэмічных гадзін | 54 акадэмічныя гадзіны (34 аўдыторныя гадзіны) | 54 акадэмічныя гадзіны (34 аўдыторныя гадзіны, 20 гадзін самастойная работа) | 100 акадэмічных гадзін (34 аўдыторныя гадзіны, 10 гадзін КСР) | 90 акадэмічных гадзін (34 аўдыторныя гадзіны) | 54 акадэмічныя гадзіны (34 аўдыторныя гадзіны) | 28 акадэмічных гадзін (14 аўдыторных гадзін) | 108 акадэмічных гадзін (40 аўдыторных гадзін) | ||
Форма бягучай атэстацыі | 3 семестр – залік | 4 семестр – залік | 3 семестр – экзамен | 2 семестр – залік | 1 семестр – залік | 1 семестр – залік | 1 семестр – залік | 3 семестр – залік | |
Фарміруемыя кампетэнцыі
|
УК-3. Ажыццяўляць камунікацыю на беларускай мове для рашэння задач міжасобаснага, міжкультурнага і прафесійнага ўзаемадзеянне. |
УК. Ажыццяўляць камунікацыі у вуснай і пісьмовай формах на дзяржаўных і замежнай мове для рашэння задач міжасабовага, прафесійнага і міжкультурнага ўзаемадзеяння |
АК-1. Умець прымяняць базавыя навукова-тэарэтычныя веды для рашэння тэарэтычных і практычных задач. САК-2. Быць здольным да сацыяльнага ўзаемадзеяння. ПК-8. Карыстацца глабальнымі інфармацыйнымі рэсурсамі і сродкамі тэлекамунікацый. |
Ажыццяўляць камунікацыю на беларускай мове для рашэння задач міжасобаснага, міжкультурнага і прафесійнага ўзаемадзення. |
Валодаць навукова-тэхнічнай тэрміналогіяй па спецыяльнасці на дзяржаўных і замежнай мовах. | Ажыццяўляць камунікацыі, у тым ліку на замежнай мове, для рашэння задач міжасабовага, прафесійнага і міжкультурнага ўзаемадзеяння | |||
Вынікі навучання |
Ведаць: ролю мовы і маўлення ў працэсе сацыяльных зносін, функцыі беларускай мовы як асноватворнага кампанента нацыянальнай культуры, поўны набор прафесійнай лексікі і яе склад; асновы справаводства і дакументацыі. Умець: граматна карыстацца вуснай і пісьмовай мовай, перакладаць, анатаваць і рэферыраваць прафесійна арыентаваныя тэксты, будаваць маналог, весці дыялагічнае маўленне. Валодаць: рацыянальнымі і эфектыўнымі моўнымі паводзінамі ў розных сітуацыях прафесіўных і справавых узаемаадносін, арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай ітаратурнай мовы, навыкамі зносін у галіне прафесійнай дзейнасці на беларускай мове. |
Ведаць: асноўныя стылі літаратурнай мовы; поўны набор прафесійнай лексікі і яе склад; асновы справаводства і дакументацыі на беларускай мове; Умець: граматна карыстацца вуснай і пісьмовай мовай: адэкватна ўспрымаць прафесійныя тэксты і навуковую галіновую інфармацыю; Валодаць: арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай літаратурнай мовы; навыкамі моўнай дзейнасці ў сістэме функцыянальна-стылявых разнавіднасцей беларускай літаратурнай мовы; тэрміналогіяй прафесійнай лексікі сучаснай беларускай мовы. |
Ведаць: асноўныя этапы развіцця беларускай мовы; асноўныя стылі літаратурнай мовы; асаблівасці выкарыстання моўных сродкаў у маналагічным і дыялагічным маўленні; Умець: перакладаць тэксты розных жанраў, свядома карыстацца моўным матэрыялам у адпаведнасці са стылем, мэтай і задачай інфармацыі; выкарыстоўваць неабходныя моўныя сродкі ў адпаведнасці з задачамі камунікацыі; здзяйсняць вусную спецыяльную камунікацыю на беларускай мове; Валодаць: навыкамі зносін у галіне прафесійнай дзейнасці на беларускай мове; арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай літаратурнай мовы; тэрміналогіяй прафесійнай лексікі сучаснай беларускай мовы. |
Ведаць: асноўныя этапы развіцця беларускай мовы; асноўныя стылі літаратурнай мовы; асаблівасці выкарыстання моўных сродкаў у маналагічным і дыялагічным маўленні; Умець: граматна карыстацца вуснай і пісьмовай мовай: адэкватна ўспрымаць прафесійныя тэксты і навуковую галіновую інфармацыю; Валодаць: арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай літаратурнай мовы; навыкамі моўнай дзейнасці ў сістэме функцыянальна-стылявых разнавіднасцей беларускай літаратурнай мовы; тэрміналогіяй прафесійнай лексікі сучаснай беларускай мовы; |
Ведаць: асноўныя стылі літаратурнай мовы; поўны набор прафесійнай лексікі і яе склад; асновы справаводства і дакументацыі на беларускай мове; Умець: граматна карыстацца вуснай і пісьмовай мовай: адэкватна ўспрымаць прафесійныя тэксты і навуковую галіновую інфармацыю; Валодаць: арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай літаратурнай мовы; навыкамі моўнай дзейнасці ў сістэме функцыянальна-стылявых разнавіднасцей беларускай літаратурнай мовы; тэрміналогіяй прафесійнай лексікі сучаснай беларускай мовы; |
Ведаць: асноўныя стылі літаратурнай мовы; поўны набор прафесійнай лексікі і яе склад; асновы справаводства і дакументацыі на беларускай мове; Умець: граматна карыстацца вуснай і пісьмовай мовай: адэкватна ўспрымаць прафесійныя тэксты і навуковую галіновую інфармацыю; Валодаць: арфаэпічнымі, лексічнымі, граматычнымі, стылістычнымі і іншымі нормамі сучаснай беларускай літаратурнай мовы; навыкамі моўнай дзейнасці ў сістэме функцыянальна-стылявых разнавіднасцей беларускай літаратурнай мовы; тэрміналогіяй прафесійнай лексікі сучаснай беларускай мовы; |
|||
Прэрэквізіты | — | — | — | Для вувучэння дадзенай вучэбнай дысцыплиіны студэнты павінны паспяхова засвоіць вучэбную дысцыпліну – сучасная беларуская мова. | — | — | — | — | — |
Кароткі змест вучэбнай дысцыпліны | Уводзіны ў дысцыпліну «Беларуская мова (прафесійная лексіка)», Беларуская мова і яе месца ў сістэме агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей, Беларуская лексікалогія і лексікаграфія. Тэрміналагічная лексіка, Функцыянаванне беларускай мовы ва ўмовах білінгвізму, Функцыянальныя стылі маўлення, Навуковы стыль, Афіцыйна-дзелавы стыль, Культура прафесійнага маўлення. | Беларуская мова як частка нацыянальнай культуры, Сістэмная арганізацыя беларускай мовы, Беларуская мова сярод іншых моў, Гісторыя беларускай літаратурнай мовы, Моўная сітуацыя ў Рэспубліцы Беларусь, Нормы беларускай літаратурнай мовы, Лексічная сістэма беларускай мовы, Тэрміналогія як вядучы складнік прафесійнага маўлення, Гісторыя і сучаснасць беларускай тэрміналогіі і тэрмінаграфіі, Функцыянальныя стылі беларускай літаратурнай мовы, Навуковы стыль, Кампазіцыйна-структурная арганізацыя тэкстаў навуковага стылю, Афіцыйна-дзелавы стыль, Культура прафесійнага маўлення. | Уводзіны ў дысцыпліну «Беларуская мова (прафесійная лексіка)», Беларуская мова і яе месца ў сістэме агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей, Беларуская лексікалогія і лексікаграфія. Тэрміналагічная лексіка, Функцыянаванне беларускай мовы ва ўмовах білінгвізму, Функцыянальныя стылі маўлення, Навуковы стыль, Афіцыйна-дзелавы стыль, Культура прафесійнага маўлення. |
Уводзіны ў дысцыпліну «Беларуская мова (прафесійная лексіка)», Беларуская мова і яе месца ў сістэме агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей, Беларуская лексікалогія і лексікаграфія. Тэрміналагічная лексіка, Функцыянаванне беларускай мовы ва ўмовах білінгвізму, Функцыянальныя стылі маўлення, Навуковы стыль, Афіцыйна-дзелавы стыль, Культура прафесійнага маўлення. |
Уводзіны ў дысцыпліну «Беларуская мова (прафесійная лексіка)», Беларуская мова і яе месца ў сістэме агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей, Беларуская лексікалогія і лексікаграфія. Тэрміналагічная лексіка, Функцыянаванне беларускай мовы ва ўмовах білінгвізму, Функцыянальныя стылі маўлення, Навуковы стыль, Афіцыйна-дзелавы стыль. | Беларуская мова як частка нацыянальнай культуры, Сістэмная арганізацыя беларускай мовы, Беларуская мова сярод іншых моў, Гісторыя беларускай літаратурнай мовы, Моўная сітуацыя ў Рэспубліцы Беларусь, Нормы беларускай літаратурнай мовы, Лексічная сістэма беларускай мовы, Тэрміналогія як вядучы складнік прафесійнага маўлення, Гісторыя і сучаснасць беларускай тэрміналогіі і тэрмінаграфіі, Функцыянальныя стылі беларускай літаратурнай мовы, Навуковы стыль, Кампазіцыйна-структурная арганізацыя тэкстаў навуковага стылю, Афіцыйна-дзелавы стыль, Культура прафесійнага маўлення. |