Спецыяльнасць |
1-02 03 03 Беларуская мова і літаратура. Замежная мова (англійская) |
Месца дысцыпліны ў структурнай схеме адукацыйнай праграмы |
Кампанент установы вышэйшай адукацыі |
Семестр вывучэння | 2 семестр |
Працаёмкасць у заліковых адзінках | 3 заліковыя адзінкі |
Колькасць акадэмічных гадзін | 98 акадэмічных гадзін (56 аўдыторных гадзін, 42 гадзіны самастойная праца) |
Форма прамежкавай атэстацыі | 2 семестр – залік |
Фарміруемыя кампетэнцыі | СК-15. Характарызаваць асноўныя тэндэнцыі развіцця дзіцячай літаратуры, абапіраючыся на знакавыя літаратурныя творы для дзяцей. |
Вынікі навучання | Ведаць: шляхі і галоўныя этапы развіцця нацыянальнай літаратуры для дзяцей ад вытокаў і да нашых дзён; асноўныя этапы жыццёвага і творчага шляху дзіцячых пісьменнікаў; галоўныя ідэйна-эстэтычныя праблемы вывучаемых твораў, асаблівасці іх кампазіцыі і вобразна-выяўленчых сродкаў;герояў твораў, адметныя рысы характару, іх месца ў сістэме вобразаў; літаратуразнаўчыя крыніцы па тэмах дысцыпліны. Умець: аналізаваць літаратурны твор, раскрываючы асаблівасці яго зместу і формы; выяўляць падобнае і адрознае ў літаратурах для дзяцей розных часоў і народаў; валодаць навыкамі выразнага чытання твораў для дзяцей. Валодаць: неабходнай літаратуразнаўчай тэрміналогіяй; навыкамі шматаспектнага аналізу мастацкага твора з улікамяго ідэйна-мастацкага цэласнасці ў гісторыка-літаратурным і культуралагічным кантэкстах. |
Прэрэквізіты | Модуль «Уводзіны ў дысцыпліны спецыяльнасці» |
Кароткі змест вучэбнай дысцыпліны | Вытокі беларуская дзіцячай літаратуры. Дзіцячая літаратура пачатку ХХ стагоддзя. Дзіцячая літаратура ў 20-30-я гг. ХХ ст.. Я. Купала , Я. Колас, З. Бядуля, Я. Маўр. Дзіцячая літаратура ў час вайны і першага пасляваеннага дзесяцігоддзя. Дзіцячая літаратура 1955-1985 гг. Сучасная проза, паэзія, драматургія для дзяцей. Перыядычны друк. |
Academic discipline "Belarusian children's literature"
Specialization |
1-02 03 03 The Belarusian language and literature. Foreign language (English) |
The place of the discipline in the structural scheme of the educational program |
Component of a higher education institution |
Semester of study |
2 semester |
Labor intensity in credit units |
3 credits |
Number of academic hours |
98 academic hours (56 classroom hours, 42 hours of independent work) |
Form of intermediate certification |
2 semester – credit (test) |
Competences formed |
SC-15. To characterize the main trends in the development of children's literature, based on iconic literary works for children. |
Learning outcomes |
To know: the ways and main stages of the development of national literature for children from the origins to the present day; the main stages of the life and creative path of children's writers; the main ideological and aesthetic problems of the studied works, the peculiarities of their composition and figurative means; the heroes of the works, distinctive character traits, their place in the system of images; literary sources on topics of the discipline. Be able to: analyze a literary work, revealing the features of its content and form; identify similar and distinguishable in literatures for children of different times and peoples; have the skills of expressive reading of works for children. Possess: the necessary literary terminology; skills of multidimensional analysis of a work of art, taking into account the ideological and artistic integrity in historical, literary and cultural contexts. |
Prerequisites |
Module "Introduction to the disciplines of the specialty" |
Summary of the academic discipline |
The origins of Belarusian children's literature. Children's literature of the early twentieth century. Children's literature in the 20-30s of the XX century. Ya. Kupala, Ya. Kolos, Z. Byadulya, Ya. Moor. Children's literature during the war and the first post-war decade. Children 's literature 1955-1985 . Modern prose, poetry, drama for children. Periodical printing. |