Кантакты

Адрас: г. Баранавічы, вул. Паркавая, 62, аўд. 404/1

Заг. кафедры: Пучынская Таццяна Міхайлаўна

Cлужб. тэл.: (8163)48-73-98 (заг. кафедры)

E-mail: kaf.philogy@barsu.by

Рэжым работы: 8.30–17.30, абед 13.00–14.00

Сустрэча з пісьменнікамі

У Міжнародны дзень роднай мовы 21 лютага 2019 года ў сценах Баранавіцкага дзяржаўнага ўніверсітэта адбылася літаратурная сустрэча з паэтам Леанідам Дранько-Майсюком і паэтам, бардам, перакладчыкам Эдуардам Акуліным. Сустрэча прайшла ў надзвычай цёплай атмасферы. Пісьменнікі дзяліліся з прысутнымі сваімі жыццёвымі ўражаннямі, разважалі пра стан беларускай літаратуры, жартавалі, чыталі вершы, спявалі песні, прэзентавалі новыя творы, адказвалі на пытанні студэнтаў і выкладчыкаў.

 

 
ЛИТЕРАТУРНАЯ ГОСТИНАЯ "ГОЛОСА МОЛОДЫХ"

 

19 февраля 2019 г. прошла очередная литературная гостиная «Голоса молодых». Встреча состоялась в зале новых поступлений библиотеки Барановичского государственного университета. Перед студентами выступили учитель начальных классов средней школы № 26 города Бреста, выпускница факультета педагогики и психологии, Головчик Виктория Владимировна; учитель русского языка и литературы гимназии № 1 города Барановичи, выпускница факультета славянских и германских языков, Великанова Анастасия Владимировна; студентки факультета славянских и германских языков Зинович Надежда (БИЯ-11) и Синевич Анастасия (СИЯ-33), студентка факультета педагогики и психология Ходор Светлана (ГЭ-11). Начинающие поэты представили стихи и рассказали о своём творчестве.

Перед аудиторией выступили учащиеся гимназии № 1 г. Барановичи (филиал кафедры филологии) со своими по-детски оригинальными и искренними произведениями. Выступления гимназистов были подготовлены учителем А.В. Великановой.

Литературная гостиная подарила слушателям тёплую поэтическую атмосферу праздника художественного слова. Творческая встреча со студентами начинающих поэтов университета и выпускников БарГУ, зарекомендовавших себя на поэтической ниве, прошла в рамках недели кафедры филологии.

 

 
Паездка ў Інстытут мовы імя Якуба Коласа

19 лютага 2019 года студэнты групы БЗМ-21 спецыяльнасці "Беларуская мова і літаратура. Замежная мова (англійская)" у межах тыдня кафедры фіалалогіі здзейснілі падарожжа ў Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі з мэтай знаёмства з дзейнасцю Інстытута мовазнаўства імя Якуба Коласа і ўдзелу у мерапрыемствах, прысвечаных Тыдню роднай мовы. Такая паездка стала магчымай дзякуючы навуковым стасункам старшага выкладчыка кафедры Томчыка Дзмітрыя Сяргеевіча, які атрымлівае паслядыпломную адукацыю ў аспірантуры інстытута.

 

Сустрэча з навуковымі супрацоўнікамі інстытута прайшла ў надзвычай спрыяльнай і сяброўскай атмасферы. Першапачаткова перад студэнтамі выступіў дырэктар Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры Лакотка А.І., доктар гістарычных навук, прафесар, акадэмік НАН Беларусі. Ён пазнаёміў з агульнай дзейнасцю цэнтра, расказаў пра яго арганізацыйную структуру і найбольш важныя дасягненні.

Наступным выступоўцам стаў дырэктар Інстытута мовазнаўства імя Якуба Коласа Капылоў І.Л., кандыдат філалагічных навук, дацэнт, які расказаў пра дзейнасць установы ў цэлым, паведаміў пра асноўныя вехі гістарычных падзей і запрасіў студэнтаў і выкладчыкаў кафедры філалогіі прыняць удзел юбілейных мерапрыемствах, прысвечаных 90-годдзю са дня стварэння Інстытута мовазнаўства імя Якуба Коласа.

Далейшую эстафету выступленняў узялі загадчыкі аддзелаў і сектараў інстытута: В.М.Курцова, кандыдат філалагічных навук, дацэнт, загадчык аддзела дыялекталогіі і лінгвагеаграфіі; Н.В.Паляшчук, кандыдат філалагічных навук, дацэнт, загадчык аддзела гісторыі беларускай мовы; Мандзік В.А., кандыдат філалагічных навук, малодшы навуковы супрацоўнік аддзела сучаснай беларускай мовы; Лапцёнак А.М., кандыдат філалагічных навук, дацэнт, загадчык аддзела лексікалогіі і лексікаграфіі; Антропаў М.П., кандыдат філалагічных навук, дацэнт, вядучы навуковы супрацоўнік аддзела славістыкі і тэорыі мовы; Нікалаева В.М., кандыдат філалагічных навук, дацэнт, загадчык аддзела беларуска-рускіх моўных сувязей. Акрамя таго выступілі перад студэнтамі супрацоўнікі сектараў камп'ютарнай лінгвістыкі і этналінгвістыкі і фальклору. Кожны выступоўца ў вельмі цікавай і нязмушанай форме расказаў пра дзейнасць свайго структурнага падраздзялення, фактычна, перад студэнтамі ў кароткім выглядзе была выкладзена лекцыя па гісторыі беларускага мовазнаўства, але пачулі яе студэнты, як кажуць, з першых вуснаў.

Вучоны сакратар Інстытута мовазнаўства кандыдат філалагічных навук дацэнт В.У.Міцкевіч забяспечыла інфармацыйную і прэзентацыйную частку сустрэчы. Для студэнтаў была падрыхтавана мультымедыйная прэзентацыя, а таксама прынесены ўсе асноўныя выданні супрацоўнікаў інстытута, некаторыя з фаліянтаў былі вельмі рарытэтнымі і не паказваліся шырокай публіцы. Усё гэта паказвала на жаданне ўдзельнікаў сустрэчы захапіць студэнтаў мовазнаўчымі даследаваннямі, паказаць важнасць вывучэння беларускай мовы як сярод іншых славянскіх моў, так і індаеўрапеістыкі ў цэлым.

Студэнтам была прапанавана ўнікальная магчымасць наведаць экспазіцыю фондасховішча Цэнтра беларускай культуры, мовы і літаратуры, што мае статус музея, а 2001 годзе Саветам Мністраў Рэспублікі Беларусь калецыі музея былі прызнаны навуковым набыткам. Унікальныя калекцыі матэрыяльнай культуры розных эпох, беларускі іканапіс, элементы ткацтва, бортніцтва, рыбалоўлі, артэфакты чарнобыльскай зоны Беларусі, прадстаўленыя навуковымі супрацоўнікамі музея, надоўга запомняцца студэнтам і дадуць магчымасць лепш асэнсаваць развіццё беларускай матэрыяльнай культуры.

Акрамя таго, старшым выкладчыкам Томчыкам Д.С. для студэнтаў была праведзена экскурсія па гістарычнай частцы горада Мінска, наведаны Траецкае прадмесце, Востраў слёз, плошчы Свабоды і Незалежнасці.

 
АД ТЭОРЫІ ДА ПРАКТЫКІ

У межах тыдня кафедры філалогіі 18.02.2019 года быў праведзены семінар-практыкум «Тэорыя і практыка арганізацыі і правядзення педагагічнага эксперымента ў межах напісання курсавых работ (методыка выкладання беларускай/рускай мовы і літаратурнага чытання)». Мэта мерапрыемства — прыцягнуць студэнтаў, будучых спецыялістаў, да самастойнай навуковай дзейнасці, прывіць ім уменні і навыкі пошуку, збору, аналізу і абагульнення інфармацыі.

Удзельнікамі семінара-практыкума сталі студэнты 2 і 3 курсаў спецыяльнасці «Пачатковая адукацыя» факультэта педагогікі і псіхалогіі.

З аглядам літаратуры па тэме семінара выступіла супрацоўнік бібліятэкі Сінкевіч Аксана Расціславаўна.

Першымі вынікамі арганізацыі канстатуючага эксперымента ў межах напісання курсавой работы з прысутнымі падзяліліся Амяляшчык Маргарыта, Жданюк Анастасія, Грабянько Таццяна, Марко Алена (студэнты групы ПА-31).

Як выкарыстаць вынікі праведзенага педагагічнага эксперымента ў змесце навуковага артыкула, прысутным расказала Шаўцова Юлія (студэнтка групы ПА-41).

 
Круглый стол «Текст в обучении русскому языку как иностранному: принципы отбора, адаптация и культурологический потенциал»

 

15 января 2019 года преподавателями кафедры филологии был организован научно-практический семинар на тему «Текст в обучении РКИ: принципы отбора, адаптация, культурологический потенциал». Семинар проводился в форме круглого стола в рамках Недели науки на факультете славянских и германских языков.

На семинаре обсуждались следующие вопросы:

1. Текст как основная единица обучения (И. С. Чуносова, Д. С. Томчик).

2. Публицистический текст как средство обучения РКИ (Ю. В. Шарец).

3. Культурологический потенциал публицистических текстов (Л. В. Прокофьева, И. А. Голуб).

4. Совершенствование навыков устной и письменной речи иностранных студентов на материале биографического текста (Л. В.Прокофьева, И. А. Голуб).

5. Анкетирование по выявлению культурологических знаний у иностранных студентов (А. Н. Гоцко).

6. Решение проблемы поликультурного образования на занятиях по РКИ (Т. И. Нестерович).

В работе семинара также приняли участие и выступили в прениях преподаватели кафедр теории и практики германских языков, профессиональной иноязычной подготовки факультета славянских и германских языков.

Семинар проводился с целью поиска новых оптимальных форм и способов предъявления культурологических и страноведческих материалов, направленных на формирование коммуникативной компетенции иностранных студентов.

 

 

 
« ПерваяПредыдущая123456СледующаяПоследняя »

Страница 4 из 6

Галасаванне

Якія формы кіруемай самастойнай работы для студэнтаў лепш прымяняць на занятках выкладчыкам кафедры?